Z rozmowy

jestem egoistką
i to widać po notkach
bo dużo życzę sobie
no fakt… życzyłam… na urodziny
poza tym w notkach piszę o sobie
jak to egoistka
i nadgorliwie niosę pomoc
a potem mi źle jak ktoś nie docenia
to też egoizm

nadgorliwa egoistka ze mnie
szkoda
ponoć nadgorliwość gorsza od faszyzmu
egoizm od wojny
a jedno od drugiego

chyba pora się zmienić

Bajka

28 uwag do wpisu “Z rozmowy

  1. w zasadzie znam Cię tylko z notek, ale też o notkach mowa, wiec wypowiem się najzupełniej osobiście i subiektywnie: ja nic takiego nie zauważyłem, ale może to jakaś wada wrodzona (mojego apratu odbiorczo – poznawczego)
    a poza tym wolę egoistów ze zdrowym podejściem do życia niż altruistów próbujacych uszczęśliwiać wszystkich na siłę

    Polubienie

  2. Coś nowego, ja miałam też wrazenie dokładnie odwrotne… Sorry że życzenia spóźnione, ale życzę Ci, by spełniło się to wszystko, czego życzyłaś sobie w swoim „egoizmie”, by nigdy nikt Ci tego egoizmu nie zarzucał, by inni doceniali to co robisz i byś nie trafiała na osoby „znające się” na ludziach na tyle, by Ci ten egoizm przypisywać.

    Polubienie

  3. Nie, nie uważam się za osobę znajacą się na ludziach, ale…
    Moim zdaniem każdy w mniejszym lub większym stopniu jest egoistą. Umiejętność zauważenia i przyznania się do tego świadczy o pewnej dojrzałości (i szczerości względem samego siebie)…
    I analogicznie każdy pomagając innym pragnie nie tyle odwdzięczenia się, tylko żeby zostało to dostrzeżone, inaczej tamta osoba zostaje uznana za egoistę i koło się zamyka….
    To oczywiście tylko moja opinia, mogę się mylić (co równie ludzkie… 🙂
    Pozdrawiam.

    Polubienie

  4. Ja jestem egoistą [nawet zdanie zaczynam od „ja”]. Kocham siebie nad życie, dlatego na krok się nie odstępuję.
    To dobry temat na notkę – jak znajdę czas.

    Polubienie

  5. Widocznie uświadomiłaś komuś, że masz potrzeby. To oczywiście naruszyło pole egoizmu tego kogoś.

    Czyli wszystko tak jak trzeba – nie zmieniaj się!

    Tak jak jest – jest dobrze.
    Bo to nie kwestia egoizmu ale asertywności (że się popiszę modnym wyrażeniem):)))

    Polubienie

  6. wiem co to nadgoliwosc i wiem co to egoizm, nie moge na szczescie tego samego powiedziec o faszyzmie i wojnie… i nikomu nie zycze doswiadczen pozwalajacych na wysnuwanie takich tez…

    egoizm nie jest wcale zla cech, choc akurat Tobie Bajko, bym nie przypisywal wlasnie tej cechy, buziaki :*

    Polubienie

  7. A nawet jak jestes egoistka, to co?
    JA TO KOCHAM HEHE
    JA
    JA
    JA
    JA
    JA…etc

    🙂
    Caffeine – World’s greatest Egoist 🙂
    – – – – – – – – – – – – – – –
    O tak – „Nadgorliwosc gorsza od faszyzmu” – tak mi zawsze moj profesor powtarzal.

    Polubienie

  8. a moze i dobrze, ze ktos tak powiedzial, skoro taki wlasnie wywolalo to oddzwiek (jak ponizej)
    w innym przypadku moze nie mialabys okazji sie tego (ponizej) dowiedziec…

    Polubienie

  9. Ja znowu pozwolę sobie na troszkę realizmu …
    Niewątpliwie jest to sens jakiejś dłuższej dysputy – dialogu bo któż tak prosto z mostu wali że inna osoba jest egoistką …Tak więc wyciąganie wniosków z relacji jednej strony chyba mija się z celem. Odnoszę wrażenie, że jest to osba w jakimś stopniu bliska. Mam pytanie czy właśnie tej osobie proponowałaś jakąkolwiek pomoc? Czy kiedykolwiek coiś dla niej i tylko dla niej zrobiłaś – bo jeżeli nie – a jest ona Tobie bliska – to ma pełne prawo twierdzić to co twierdzi.

    PS – naprawdę uważam że wydawanie opinii na temat kogoś kogo sie nie zna (komentarze hal i kalandah ) jest kurizalne i pozbawione jakiegokolwiek sensu. Zastanócie się zanim kogoś obrazicie – kogoś kogo nie znacie …

    Polubienie

  10. nie jest to osoba bliska, kiepsko mnie zna i nigdy nie proponowałam jej jakiejkolwiek pomocy ani ona mnie, osoba ta opiera swoje zdanie głownie na tym co czyta w notkach, w realu nie zna mnie prawie wcale

    Polubienie

  11. ps. realizmu sama mam az nadto wiec wstep cokolwiek na wyrost, nie jest to zadna relacja a zacytowana, doslowna opinia tej osoby – nie wyrwana z kontekstu – i nigdy nie twierdzilam ze nie ma ona prawa do takiego czy innego zdania. w notce nie ma na ten temat ani slowa i zadne moje opinie poza ta ze ‚pora sie zmienic’ nie padaja

    mam nadzieje ze teraz wszystko jasne

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s